Gatvių lopymas – neūkiškumo pavyzdys


Vasara – pats darbymetis kelininkams, tačiau atrodo, kad šiemet numatytos asfaltuoti žvyruotos  gatvės dėl biurokratinių kliūčių taip ir liks dulkėti. O slalomo trasą primenančios miesto arterijomis vadinamos pagrindinės gatvės geriausiu atveju bus tik palopytos.

Pinigų užteks tik lopams

Panevėžio miesto taryba paskirstė beveik 3,6 mln. litų, gautų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti, prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti. Pasak Miesto ūkio skyriaus vedėjo Antano Karalevičiaus, šiemet lėšų buvo skirta daug mažiau nei pernai, todėl bus atlikti tik būtiniausi darbai: aptvarkytos labiausiai duobėtos gatvės. Nors valdininkai sutiko, kad lyginti duobes skystu asfaltu brangu ir neefektyvu, todėl žadėjo stengtis atnaujinti gatvių dangas, situacija iš esmės nepasikeitė.

„Pinigų skirta tik lopymo darbams: planuojame sutvarkyti tris pagrindines gatves – Staniūnų, Pušaloto, J.Janonio bei kelias kitas, kur asfaltas taip išmuštas, kad mašinos laužo pakabas. Asfalto danga bus keičiama tik ypač nusidėvėjusiuose Pajuostės plento, Velžio kelio, J.Biliūno ir Vilniaus g. sankryžos ruožuose. Čia važiuoja daug sunkiasvorių mašinų, tad danga apverktinos būklės“, – teigė A.Karalevičius.

Pasak Miesto ūkio skyriaus vedėjo, 1,3 mln. litų skiriama gatvių asfalto dangai, 580 tūkst. Lt – miesto gatvių kelkraščiams ir šaligatviams, 180 tūkst. Lt – žvyruotų gatvių dangai, 60 tūkst. Lt – tiltams ir viadukams prižiūrėti ir 180 tūkst. Lt lietaus nuotekų tinklų atskiriems elementams (kontroliniai šuliniai, surinktuvai, kolektoriai) įrengti.

Esant tokiam finansavimui apie gerėjančią Panevėžio miesto gatvių būklę negalima ir kalbėti, todėl jau artimiausiame miesto Tarybos posėdyje bus svarstoma galimybė pirkti gatvių tvarkymo ir asfaltavimo paslaugas išsimokėtinai, kaip tai padarė kiti miestai.

„Esminius tvarkymo ir dangos keitimo darbus atidedame kitiems metams, nes lėšų šiemet numatyta tik gatvėms lopyti.

Tvarkytinų gatvių yra daug daugiau nei turime pinigų, tad svarstome apie galimybę susirasti rangovą, kuris galėtų rekonstruoti dalį gatvių savo lėšomis, o Savivaldybė su juo atsiskaitytų per kelerius metus. Jeigu Taryba pritars, kad būtų galima gatvių asfaltavimo paslaugas pirkti išsimokėtinai, tada galėsime ir kalbėti apie tolesnius darbus“, – teigė A.Karalevičius.

Stebisi neūkiškumu

Kol valdininkai galvoja, kuo ir kaip užkamšyti visas gatvėse žiojinčias duobes, panevėžiečiai piktinasi Savivaldybės neūkiškumu. Anot Žvaigždžių gatvės, kurioje šią savaitę vyksta dangos tvarkymo darbai, gyventojų, kai kelias padengiamas vien tik lopais, ar ne racionaliau būtų pakeisti visą dangą, tuo labiau kad po metų kitų vėl prasivers naujos duobės.

„Ar kas nors gali paaiškinti, kodėl paliekama išdraskyta gatvė: kalnas ant kalnelio, lopas ant lopo. Juk visiems aišku, kad po tokių lopymų jau kitąmet ir vėl atsivers duobės. Ar neūkiškiau būtų tą gatvelę tiesiog iš naujo asfaltuoti? Juk praktiškai daugiau lopų nei senojo asfalto“, – kelininkų darbo ypatumais stebėjosi panevėžiečiai.

„Panevėžio gatvių“ direktorius Gintaras Petrauskas tvirtino, kad kurias gatves ir kaip tvarkyti sprendžia Savivaldybė, o jie tik vykdo. Tačiau diskusija, kas geriau – sulopyti kelias gatves ar vieną išasfaltuoti – vyksta jau seniai. Jų patirtis rodo: metams reikėtų po 10 milijonų litų, kad būtų galima  kasmet pakeisti kelių gatvių dangą ir sutvarkyti atsivėrusias duobes, tačiau kai yra skirta tik vienas milijonas, sukama galva, kaip užlopyti pagrindinių gatvių dangą.

„Reikėtų kasmet po dešimt milijonų ir problemos neliktų. Dabar pinigų užtenka tik lopymams ir jeigu nuspręstume už tuos pinigus sutvarkyti vieną gatvę, tai kitos taptų neišvažiuojamos. Lėšų trūksta visur, bet nors kuriam laikui turime pristabdyti gatvių yrimą“, – įsitikinęs G.Petrauskas.

Anot jo, Žvaigždžių, kaip ir bet kurios kitos šiemet numatytos sutvarkyti gatvės, bus palopytos, paskui  pašiurkštintas paviršius, kad ilgiau tarnautų danga. Dabar jų didžiausias galvos skausmas, ar iki rudens spės užtaisyti visas duobes, nes jos, buvusios nedidelės, po žiemos gerokai prasiplečia.

„Matysime, kokios bus oro sąlygos, bet gali būti ir taip, kad fiziškai nebesuspėsime užlopyti visų duobių. Tada  joms sutvarkyti reikės daug daugiau lėšų“, – teigė G.Petrauskas.

Svarsto apie pirkimą išsimokėtinai

Savivaldybės koridoriuose sklandančias idėjas asfaltavimo paslaugas pirkti išsimokėtinai „Panevėžio gatvių“ vadovas vertina labai atsargiai. Jo teigimu, tokias paslaugas galėtų teikti tik didžiosios įmonės, turinčios daug apyvartinių lėšų, o tokių įmonių Lietuvoje mažai.

(…)

Visą Linos DRANSEIKAITĖS straipsnį  skaitykite liepos 10 d. Sekundėje.

Dienraštį galite įsigyti spaudos kioskuose, prekybos centruose bei kitose prekybos vietose.

2012-07-10 09:08


Prisijunkite
FB
Užsiregistruokite
FB